Cvičení na čerstvém vzduchu má řadu výhod

Léto je tu a přišel čas začít se věnovat osobním cílům v oblasti fitness. Na to, abychom se vymanili ze zimní rutiny a začali sportovat venku, je také již dost teplo.

I když fyzická aktivita je důležitá v jakémkoli prostředí, cvičení na čerstvém vzduchu nabízí celou řadu jedinečných výhod. Tou první je, že tělo se při cvičení venku hýbe jinak. Podle jedné studie lidé při běhání venku více flektují kotníky (1). Díky dalším faktorům, jako je např. rozmanitý povrch a sklon dráhy (do kopce/z kopce), se při běhu či jízdě na kole procvičují nejrůznější svaly. Výzkumníci rovněž tvrdí, že nedostatek odporu vzduchu ve vnitřním prostředí „vede oproti běhání venku k nižší spotřebě energie“, což znamená, že při běhání venku se jí spotřebuje větší množství (2).

Vypadá to, že lidi cvičení venku také více baví, což znamená, že jím zřejmě tráví více času. Jistá observační studie starších dospělých ukázala, že ti, kdo byli fyzicky aktivnější ve venkovním prostředí, „se fyzickým aktivitám věnovali o poznání déle“ (3). Dalším stejně důležitým přínosem je duševní pohoda. V rámci souhrnu několika drobných studií bylo zjištěno, že lidé po cvičení v přírodním prostředí méně podléhají depresím a napětí, mají více energie a jsou pozitivnější (4). Jiná metaanalýza prokázala, že „přírodní“ cvičení – zejména v blízkosti vodní nádrže – přináší výhody jako např. lepší náladu a vyšší sebevědomí (5).

Takže lidé, kteří cvičí venku, se nejen více hýbou, ale mají také ze sebe lepší pocit a cvičení si více užívají. Téměř všechny zajímavé aktivity se dají provozovat venku. Práce na komunitní zahradě, tai-či nebo jóga v parku, chůze, pádlování ve stoje i jízda na kajaku – to vše jsou příjemné způsoby, jak optimalizovat fyzickou i duševní kondici a ještě přitom načerpat notnou dávku vitaminu D!

Pokud se chystáte ven, nezapomeňte si vzít svačinu. Tyčinky a krémové koktejly bodykey™ představují skvělý způsob, jak doplnit energii při cvičení, a zároveň pomohou odolat méně zdravým svačinkám, když Vás přepadne hlad.

1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3266869/
2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8887211
3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22846594
4) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21291246
5) http://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/es101129n

Zdroj: bodykey news

Eliška Martynková
Dva roky žiji podle programu bodykey od NUTRILITE, díky jemuž jsem zhubla 15 kg tuku. Pravidelně posiluji své tělo na Funkčním tréninku a svou imunitu přírodními doplňky stravy NUTRILITE. Pomáhám lidem rozjet jejich vlastní podnikání z domu. Ukazuji, jak tvořit spotřebitelské sítě a učím, jak eliminovat rizika.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.