Máte problémy s přejídáním? Poradíme, jak se s tím vypořádat.

Jídlo je jedno z našich největších životních potěšení. Potřebujeme ho také, abychom zůstali naživu a byli zdraví. V současné době je jídla oproti minulosti dostatek a je snadno dostupné. Díky modernímu marketingu je také stále na očích; na každém kroku vidíme reklamy, které nám říkají, co máme jíst a kde máme jíst. Zdá se, že jídlo je všudypřítomné, takže je poměrně snadné sníst toho víc, než bychom měli. Nejenže je to špatné pro naše zdraví, ale nadbytečné kalorie nám mohou způsobit přibírání na váze, kterého se pak nemůžeme zbavit.

Přejídání je často zlozvyk, který se vyvíjí postupně. „Když si na přejídání zvyknete, nebude Vám dělat problém zkonzumovat víc potravy, než je třeba, a ocitnete se v bludném kruhu.“(1) Obvykle to nemá nic společného s hladem. Přejídání mohou spustit emocionální stavy jako např. smutek, vztek, stres nebo dokonce nuda, které mohou vyvolat nezvladatelnou touhu po jídle (1), (2), (3). Jídlo můžeme využívat i k tomu, abychom odvedli pozornost od toho, co nás trápí, nebo abychom se utěšili. Naše fyziologická odpověď může navíc konzumaci vyvolanou emocemi ještě posílit, protože „potraviny obsahující velké množství tuků a cukrů mají zpětný účinek v tom, že zpomalují aktivitu v těch částech mozku, které produkují a zpracovávají stres a podobné emocionální stavy.“ (2).

Pokud jíte na základě emocí, zkuste si ke zvládnutí stresu nebo jiných pocitů najít jiný způsob než jídlo. Osvědčenými způsoby snižování stresu jsou meditace, jóga a cvičení. S obtížnými emocionálními stavy Vám může také pomoci vypořádat se podpora přátel a rodiny.

V našem hektickém životě máme tendenci jíst za pochodu, a často se tak uchylujeme k nezdravému rychlému občerstvení nebo zpracovaným potravinám. V důsledku toho si možná ani neuvědomujeme, že přijímáme příliš mnoho kalorií. Pomalý přístup – kdy si na přípravu a konzumaci jídel vyhradíte více času – Vám umožní vychutnat si jídlo smysluplněji. Lépe si také uvědomíte, kdy jste sytí, protože mezi trávicí soustavou a mozkem existuje 20minutové zpoždění (3).

Změnit své zvyklosti může být obtížné, ale existují způsoby, které Vám to usnadní. Zkuste třeba před každým jídlem brát NUTRILITE™ Appetite Controller. Ten obsahuje glukomannan, což je přírodní vláknina z kořene konjaku. Po smíchání s vodou se v žaludku změní v gel, díky kterému budete mít pocit sytosti a snadněji dokážete jíst méně – a hubnout.

1) http://www.besthealthmag.ca/best-eats/diet/4-reasons-why-you-overeat/
2) http://www.health.harvard.edu/newsletter_article/why-stress-causes-people-to-overeat
3) https://www.theatlantic.com/health/archive/2012/03/why-we-keep-overeating-and-what-we-can-do-about-it/253906/

Zdroj: bodykey news

Eliška Martynková
Dva roky žiji podle programu bodykey od NUTRILITE, díky jemuž jsem zhubla 15 kg tuku. Pravidelně posiluji své tělo na Funkčním tréninku a svou imunitu přírodními doplňky stravy NUTRILITE. Pomáhám lidem rozjet jejich vlastní podnikání z domu. Ukazuji, jak tvořit spotřebitelské sítě a učím, jak eliminovat rizika.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.