Mohl by trénink s váhou vlastního těla být tím pravým cvičením právě pro Vás?

Je pro Vás těžké mít dostatek pohybu? Nejste sami. Mnoho lidí má oprávněné důvody, proč se jim nedaří dodržovat plán, jak se udržet ve formě. Na mysl Vám přijde zaneprázdněnost a napjatý rozpočet. A tělocvičny, lekce cvičení nebo posilovny také nevyhovují každému. Pokud Vám to zní povědomě, možná je načase vyzkoušet trénink s váhou vlastního těla.

Popularita tréninku s váhou vlastního těla odstartovala před několika lety. V první desítce trendů v oblasti fitness se poprvé objevil ve výročním přehledu Americké univerzity sportovní medicíny (ACSM) v roce 2013 (1) a nadále si drží silnou pozici, protože v prognóze na rok 2017 zaujímá druhé místo (2). Podle ACSM „používali lidé váhu vlastního těla jako formu silového tréninku už po staletí. Zejména komerční kluby však daly tomuto způsobu cvičení nový kabát a zpopularizovaly ho také v tělocvičnách a fitness centrech po celém světě.“ (2).

Tato forma cvičení, která je návratem k základům, zahrnuje takové pohyby, jako jsou dřepy, výpady, sklapovačky, kliky, shyby, stepy, prkno a další cviky, které využívají jako „závaží“ vlastního těla. Jsou vynikajícím základem pro celkovou kondici a lze je snadno přizpůsobit individuální úrovni schopností. Přestože jste ještě nikdy činky nevzpírali, můžete rovnou začít s jednoduššími cviky a pak přejít k upraveným, náročnějším verzím týchž cviků, až se Vám kondice zlepší (1).

Studie zveřejněná v roce 2015 prokázala, že tyto typy cvičení mohou mít pozitivní dopad na měřitelné parametry, jako je silová vytrvalost a aerobní kapacita (4). „Využívání váhy vlastního těla může být dokonce stejně účinné jako trénink s činkami nebo na posilovacích strojích.“ (1).

Zjistěte jak doplnit základní živiny. Získejte konzultaci ZDARMA.

Cviky s váhou vlastního těla by se měly provádět plynule a kontrolovaně. Abyste dosáhli svalové rovnováhy, musíte při tréninku procvičovat opačné svalové skupiny, jako jsou např. svaly hrudníku a zad. Zároveň musíte věnovat pozornost formě a technice cvičení. Tím dosáhnete maximálního přínosu a zabráníte zranění. Odborníci doporučují mezi procvičováním každé konkrétní svalové skupiny ponechat alespoň jeden den na regeneraci (1).

Kvalitně sestavený stravovací plán, jako je program bodykey™, zahrnující praktické bodykey™ tyčinky a koktejly, také hraje při snižování hmotnosti klíčovou úlohu. Nezdá se, že by měl trénink s váhou vlastního těla bez těchto dietních opatření nějaký dopad na tělesnou konstituci, ale přesto jde o vynikající způsob, jak dosáhnout celkově dobré fyzické kondice, zlepšit svalovou sílu a vytrvalost a zvýšit fyzickou kapacitu a flexibilitu (4). A co je nejlepší – nevyžaduje žádné zvláštní vybavení a lze ho provádět kdykoli a kdekoli, což z něj činí nenákladnou a praktickou alternativu k posilování v tělocvičně.

Nabízí se tedy více než dostatečné množství důvodů, proč trénink s váhou vlastního těla vyzkoušet. Začněte cvičením s váhou vlastního těla uvedeným ve cvičebním plánu bodykey™. A pokud se rozhodnete cvičit doma, neznamená to, že musíte cvičit sami. Můžete cvičit s přáteli nebo dokonce zapojit své děti. Nebo se pro inspiraci podívejte na nespočetná DVD, aplikace a videa s cvičením na internetu.

  1. http://www.acsm.org/about-acsm/media-room/news-releases/2012/10/29/body-weight-training-emerging-trend-in-annual-acsm-fitness-survey
  2. http://www.acsm.org/about-acsm/media-room/news-releases/2015/10/26/annual-survey-reveals-new-1-fitness-trend-in-2016
  3. http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/expert-answers/body-weight-training/faq-20147966
  4. https://www.degruyter.com/view/j/pjst.2015.22.issue-2/pjst-2015-0014/pjst-2015-0014.xml

Zdroj: bodykey news

Eliška Martynková
Dva roky žiji podle programu bodykey od NUTRILITE, díky jemuž jsem zhubla 15 kg tuku. Pravidelně posiluji své tělo na Funkčním tréninku a svou imunitu přírodními doplňky stravy NUTRILITE. Pomáhám lidem rozjet jejich vlastní podnikání z domu. Ukazuji, jak tvořit spotřebitelské sítě a učím, jak eliminovat rizika.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.